
Financieel Manager - Deen Werving en Selectie
Zoetermeer, ZH
Over de vacature
Wegens pensionering zijn wij voor een Nederlandse dochteronderneming van een Duitse multinational op zoek naar een Financieel Manager. In deze zelfstandige, verantwoordelijke en brede functie ben je verantwoordelijk voor de financiële-, personeel- en salarisadministratie. Hierbij stuur je direct een team aan van 4 medewerkers die zich bezig houden met ondersteunende financiële werkzaamheden en ICT zaken. Je neemt deel aan het 5-koppige MT die maandelijks een overleg hebben. Je rapporteert direct aan de managing director in Nederland en je hebt een dotted line naar de CFO in Duitsland.
Taken en verantwoordelijkheden:
Taken en verantwoordelijkheden:
- Verstrekken van juiste commerciële en financiële gegevens en het doen van voorstellen ter verbetering;
- Verzorgen van maand-, kwartaal- en jaarrapportages;
- (Mede) opstellen van commerciële en financiële budgetten, prognoses en meerjarenplannen zowel intern als richting de Groep;
- Bewaken van het kostenbudget;
- Toezicht houden op en uitvoeren van controlewerkzaamheden met betrekking tot loonadministratie en aanverwant (zoals pensioen en sociale zekerheid), maar ook arbeidscontracten, regelingen etc.;
- (Verder) doorvoeren van AO/IC en financieel, fiscaal en digitaal beleid binnen de vestiging, het vastleggen en borgen van processen, stimuleren van digitaal (papierloos) werken;
- Onderhouden van contacten met de Groep, externe Accountant, bankinstellingen, (krediet)verzekeraars, autodealers etc.;
Functie-eisen
- Afgeronde opleiding op HBO-niveau Bedrijfsadministratie of Bedrijfseconomie aangevuld met SPD of vergelijkbaar;
- Minimaal 3 tot 6 jaar ervaring in soortgelijke functie;
- Ervaring met boekhoudkundige programma’s, ERP-programma’s en loonprogramma’s (kennis van SAP en/of IFS is een pré);
- Aantoonbare ervaring met procesverbeteringen / digitaliseren van processen;
- Kennis van personeelszaken (arbeidsrecht, contracten, secundaire arbeidsvoorwaarden etc.) en kennis van en ervaring met wet- en regelgeving personeel- en loonadministratie.;
- Uitstekende Excel vaardigheden;
- Op de hoogte van relevante (fiscale) wet- en regelgeving;
- Vloeiend in het Nederlands en Engels in woord en geschrift.
Persoonlijkheidseigenschappen
Voor deze brede functie zijn we op zoek naar kandidaten die zich herkennen in onderstaande karaktereigenschappen:
- Proactief, toont initiatief;
- Hands on, informeel en analytisch sterk;
- Organisatorisch sterk (procesgericht);
- Helikopterview;
- Accuraat en integer;
- Zelfstandig;
- Stressbestendig.
Bedrijfsinformatie
Technisch bedrijf dat in een niche markt opereert, circa 4000 medewerkers telt en vertegenwoordigt is in meer dan 60 landen.
Arbeidsvoorwaarden
Onze opdrachtgever biedt:
- Bij de functie passend salaris.
- Premievrij pensioen en interessante bonusregeling.
- Ruimte voor verdere persoonlijke ontwikkeling (studiekostenregeling).
- Groei in de functie zowel in de breedte als de diepte.