
Finance Manager - Michael Page International Netherlands SA
Breda , NB 4835GG
Over de vacature

Voor onze opdrachtgever, een toeleverancier van technische isolatiematerialen en succesvol familiebedrijf, werven wij een Finance Manager te Breda.
Bedrijfsomschrijving
Over het bedrijf:
Onze opdrachtgever is een echt familiebedrijf en een succesvolle MKB onderneming. Als toonaangevende toeleverancier van technische isolatie aan o.a. de Maritieme Industrie, de (Petro) Chemie, en Industrie beleveren zij wereldwijd klanten en worden de producten onder andere verwerkt bij Shell en BASF. De organisatie is succesvol, financieel kerngezond en prognosticeert een stevige omzetgroei dit jaar.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Breda. De organisatie bestaat daarnaast uit 2 warehouse locaties (Breda & Eten-Leur) en een verkoopkantoor in Duitsland. Het merendeel van de in totaal 25 collega's is werkzaam in Breda. Het is een echt familiebedrijf en dat merk je aan alles. Ze hechten veel waarde aan eerlijk zaken doen, langdurige partnerships, het nakomen van afspraken en persoonlijk contact. Alle medewerkers hebben een passie voor isolatie en werken met veel toewijding voor de organisatie.
Plaats in de organisatie:
De Finance Manager neemt zetel in het MT, naast de DGA, Commercieel Directeur, Operationeel Manager en Sales Manager. Daarbij acteert de Finance Manager als rechterhand en sparringpartner van de DGA. De Finance Manager voorziet het MT gevraagd en ongevraagd van advies o.b.v. financiële cijfers en management informatie. In de functie geeft de Finance Manager ook leiding aan 2 administratief medewerkers.
Omschrijving
Over de functie:
De Finance Manager draagt eindverantwoordelijkheid voor de kerngebieden; Finance, IT, HR en Kwaliteit. Daarmee is de Finance Manager verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie, in de breedste zin van het woord, alsook alle werkprocessen (IT, HR, Kwaliteit, Backoffice).
Taken & verantwoordelijkheden:
Een deel van de werkzaamheden zullen bestaan uit:
* Eindverantwoordelijk voor een juiste, tijdige en volledige financiële administratie, rapportages en analyses;
* Jaarlijks aanleveren en coördineren van het jaarrekeningdossier t.b.v. de accountantscontrole;
* Verzorgen van fiscale en bijbehorende aangiften;
* Verantwoordelijk voor IT;
* Verantwoordelijk voor HRM;
* Kwaliteitsmanager voor het ISO9001:2015 certificaat;
* Coördinatie van faciliteitenbeheer, waaronder verzekeringen en onderhoud.
Profiel van kandidaat
De gezochte kandidaat:
Wij zoeken een Finance Manager met gevoel voor ondernemerschap, die procesmatig is ingesteld en in staat is om ICT-oplossingen doelmatig in te zetten. Een strategisch denker, maar vooral ook een hands-on doener. Iemand die gedreven en bedreven is in het verder professionaliseren van de organisatie.
Functie-eisen:
* Een afgeronde financiële opleiding op HBO (+) niveau (Bachelor Accountancy, Bedrijfseconomie, e.d.)
* Relevante ervaring in een financieel (eind)verantwoordelijke rol binnen handelsonderneming / groothandel.
* Aantoonbare ervaring met IT en automatisering, opgedaan bijvoorbeeld d.m.v. een ERP implementatie.
* Kennis van Unit4 en PowerBI wordt gezien als een pré.
* Communicatief vaardig en gevoel voor taal, zowel Nederlands als Engels zijn een must. (Duits wordt gezien als een pre).
* Je werkt graag met cijfers en je kunt deze goed analyseren.
* Je bent zelfkritisch en levert je werk op kwalitatief topniveau af.
* Je bent enthousiast, klantgericht, proactief, flexibel (geen 9-tot-5-mentaliteit), energiek en weet anderen mee te krijgen en daarnaast heb je oog voor detail en steek je graag de handen uit de mouwen.
Aanbod
Het aanbod:
- Een fulltime functie (38 uur - 5 dagen per week).
- Een ongekend goede sfeer binnen een dynamisch en gezond bedrijf met een jong team waar geen dag hetzelfde is.
- Er is volop ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staat Hanko altijd voor open, of je er nu een week, een maand of een jaar werkt.
- Grote mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid binnen de functie en organisatie.
- Er is volop gelegenheid voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
- Uitdagend werk om helemaal in op te gaan, zodat je af en toe vergeet dat je aan het werk bent.
- Prima beloning en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Een platte organisatie in de breedste zin van het woord. Zo kun je gewoon een biertje drinken met de directeur/eigenaar.
Salaris
5,000 - 5,500 /maand