
Beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid - Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Pijnacker, ZH 2641
Over de vacature
Wat ga je doen?
Als strategisch adviseur veiligheid vervul je een brede en allround functie op het gebied van veiligheid, APV en bijzondere wetten. Zowel de rol van adviseur als de rol van beleidsmedewerker vallen in deze functie samen.
- Je adviseert de burgemeester, het college en je collega’s op het gebied van openbare orde en veiligheid;
- Lokaal en regionaal ben je gesprekspartner van partners en regiogemeenten op het gebied van openbare orde en veiligheid;
- Je bent deelnemer aan het Veiligheidshuis en de veiligheidskamer;
- Je voert intern en extern overleg over zorg en veiligheid;
- Je bent als projectleider of lid van een projectgroep betrokken bij diverse kleinere en grotere projecten en onderwerpen op het gebied van veiligheid en de bestrijding van criminaliteit;
- Je behandelt complexe casuïstiek op het gebied van veiligheid.
Wat neem je mee?
Onmiskenbare eigenschappen voor deze functie zijn dat jij flexibel en analytisch sterk bent. Jij kunt meerdere ballen tegelijk in de lucht houden. Daarnaast beschik je over bestuurlijke sensitiviteit en een goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid. Jij bent omgevingsbewust, weet netwerken op te bouwen en te onderhouden en kan met stevige inhoudelijke argumenten en een prettige communicatiestijl anderen overtuigen.
Verder zoeken we iemand met:
- Een relevante academische opleiding (bijv. Bestuurskunde of Rechten) of een gerichte HBO opleiding (integrale veiligheidskunde);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare strategische ervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid
- Een flexibele instelling en de bereidheid om in de avonduren en het weekend te werken. Daarnaast heb je gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen;
- De kenmerken: je bent van onbesproken gedrag, betrouwbaar en integer.
Over ons team
De beleidsmedewerker die wij zoeken, komt te werken binnen het team Veiligheid en Handhaving van de afdeling Wijkzaken. De medewerkers binnen het team verrichten verschillende taken op het gebied van veiligheid (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing), APV/bijzondere wetten en toezicht en handhaving. Dit doen zij met het doel de gemeente Pijnacker-Nootdorp leefbaar en veilig te houden.
Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 360 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Wat bieden wij je
Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 5.017,-- (schaal 11 van de gemeentelijke salaristabel oktober 2019). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris en een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering van €168,-- bruto per jaar. Onze gemeente heeft ook een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, onder meer een Persoonlijk Gezondheidsbudget. Je wordt aangesteld voor de duur van een jaar wat na een goede beoordeling omgezet wordt in een vast dienstverband.
Interesse?
Herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? En wil jij graag werken bij de Beste Werkgever? Wij ontvangen dan graag een actueel CV met een motivatiebrief waarin je aangeeft wat jou drijft. Mail je sollicitatie onder vermelding van vacaturenummer 2019-41 voor 27 november 2019 naar Gerald Stam, Teamleider Veiligheid en Handhaving van de gemeente Pijnacker-Nootdorp via: g.stam@pijnacker-nootdorp.nl Ook voor vragen kun je contact opnemen met Gerald Stam, telefoonnummer 06-10961730.